Izbira spletnega gostovanja po korakih

Naj uganemo. Kmalu boste postavili svojo prvo spletno stran, pred kratkim pa ste izvedeli, da boste nujno potrebovali tudi domeno, spletno gostovanje in SSL certifikat. Zdaj pa vas zanima, kaj točno našteti pojmi sploh pomenijo, kje si jih lahko priskrbite, zagotovo pa vas zanima tudi, koliko boste zanje morali odšteti.

Informacije o domenah in varnostnih SSL certifikatih boste morali poiskati drugje, medtem ko boste spletno gostovanje lahko spoznali v današnji objavi. Da bo povsem razumljivo, kako in kaj morate storiti, bomo šli kar lepo po korakih. Najprej pa razložimo, za kaj točno pri spletnem gostovanju sploh gre.

Spletno gostovanje (ang. Web Hosting) predstavlja zakup prostora na strežniku. To je zmogljiv računalnik, ki je neprestano povezan v internet. Datoteke, ki sestavljajo spletno stran, morajo namreč biti ves čas na voljo uporabnikom spleta, saj v nasprotnem primeru le-ti ne bi mogli obiskati spletne strani. Kot boste izvedeli v nadaljevanju, obstajajo različne vrste spletnega gostovanja.

1. korak: Izbira ponudnika gostovanja

Tako v Sloveniji kot v tujini je ustanovljenih veliko podjetij, ki se ukvarjajo z oddajanjem spletnega prostora. Seveda tudi pri tej dejavnosti velja, da nekatera podjetja ponujajo kakovostne, druga pa nekakovostne storitve. Zato je najprej potrebno ločiti zrno od plevela in izbrati ponudnika, pri katerem boste deležni storitve na najvišji kakovostni ravni.

Kakovostno spletno gostovanje

Spletno gostovanje je storitev, pri kateri je kakovost bistvenega pomena.

O tem, kako dober je posamezen ponudnik, boste največ izvedeli na spletnih forumih in neodvisnih blogih. Velikim portalom z recenzijami in ocenami ponudnikov se raje izogibajte, saj so v ozadju lahko skriti finančni vzgibi. Preverite tudi Facebook strani podjetij in še tam preverite, kaj si o njihovih storitvah mislijo naročniki. Prav tako pobrskajte za podatkom, od kdaj ponudnik že nudi spletno gostovanje. Če se z dejavnostjo ukvarja že dolgo, po vsej verjetnosti lahko ponudi boljšo storitev, predvsem pa ima takšno podjetje bolj izkušeno ekipo za pomoč naročnikom.

Pripravite si torej seznam približno petih kakovostnih ponudnikov, za katere ste na različne načine izvedeli, da veljajo za najboljše na svojem področju. Priporočamo vam izbiro slovenskega ponudnika, predvsem zaradi podpore v slovenskem jeziku. Pri storitvi, kot je spletno gostovanje, je razumljiva, prijazna in odzivna podpora namreč izjemnega pomena.

2. korak: Izbira vrste gostovanja

Zdaj, ko imate pripravljen seznam ponudnikov spletnega gostovanja, pa je čas, da obiščete njihove spletne strani in preverite ponudbo. Ob tem boste morali razmisliti, katero vrsto storitve sploh potrebujete:

Deljeno gostovanje: najcenejše, optimalno za večino primerov, na njem si strežnik deli večje število naročnikov, posamezni paketi so med seboj programsko ločeni, posebno znanje ni potrebno.

Reseller gostovanje: nekoliko dražje, paketi običajno omogočajo več prostora, pakete naročniki lahko po lastno zastavljenih cenah prodajajo svojim strankam, potrebnega je nekaj znanja.

VPS gostovanje: precej dražje, strežnik si deli manjše število naročnikov, vsakemu naročniku pripadajo vnaprej določene strežniške zmogljivosti, primerno za zelo obiskane spletne strani, potrebno je več znanja administracije strežnika.

VPS gostovanje

Pri VPS gostovanju naročnik zakupi del celotnega strežnika.

Namensko gostovanje: najdražje, celoten strežnik pripada le enemu naročniku, možnost izbire strežniških zmogljivosti in kapacitet po meri, primerno za največja in najbolj obiskana spletna mesta, potrebno je znanje administracije strežnika.

Glede na to, da se z iskanjem spletnega gostovanja po vsej verjetnosti srečujete prvič, izbira ne bo težka. Izberite deljeno gostovanje, saj bo to najcenejše in povsem zadosti za gostovanje manjše ali srednje velike spletne strani oziroma spletne trgovine. Če se bo slučajno kasneje pokazala potreba za zamenjavo vrste gostovanja, vam bo ponudnik spletno stran prenesel na drug strežnik. Najverjetneje pa do omenjene potrebe sploh ne bo prišlo, saj so danes deljeni strežniki tako zmogljivi, da zagotavljajo hitro odzivno delovanje spletnih strani.

3. korak: Izbira paketa gostovanja

Ponudnika gostovanja ste izbrali, prav tako ste se odločili za obliko najema strežnika, zdaj pa je čas, da preverite še pakete gostovanja. Kot boste videli na spletnih straneh ponudnikov, imajo ti pakete vnaprej pripravljene, le redki pa omogočajo izbiro kapacitet in zmogljivosti povsem po lastnih željah.

Najprej razmislite, koliko spletnih strani boste postavili in za kakšne strani bo sploh šlo. Če bo šlo za preproste HTML strani, potem ni nujno, da zakupljeni paket gostovanja podpira podatkovne baze. V kolikor pa imate namen postaviti npr. WordPress ali spletno trgovino, potem boste podporo za podatkovne baze vsekakor potrebovali.

Podatkovna baza

Večina paketov spletnega gostovanja podpira kreiranje podatkovnih baz.

Preverite tudi velikost paketa in obseg mesečnega prometa. Spletne strani običajno ne zavzamejo veliko prostora, še največ ga boste potrebovali za slike in elektronsko pošto. Če boste napravili hiter izračun, boste najverjetneje ugotovili, da bo za 1 spletno stran zgolj 1 GB prostora več kot dovolj. Kar se tiče mesečnega prometa, pa vam priporočamo izbiro ponudnika, ki nudi neomejeno prometa. Pri tem ne bo odveč, da preverite še pogoje uporabe.

V primeru kakršnih koli vprašanj se nikar ne obotavljajte. Obrnite se na podporno ekipo ponudnika, pri katerem nameravate zakupiti spletno gostovanje, in hkrati preverite še njegovo odzivnost.

Želimo vam veliko uspehov z vašo novo spletno stranjo!

KOMENTIRAJ PRISPEVEK